Stavba GPS prijmaca

Ondřej Kozumplik kozond-konf@seznam.cz
Čtvrtek Červenec 1 15:57:25 CEST 2004

Zkuste mrknou k Sectronu a Eurodisu. Ted nedavno jsem s Eurodisem jednal
a bavili jsme se i o GPSkach. Maji uBlox a nove take iTrax. Ty iTraxy
prej v nektery variante umej byt naloudovany uzivatelskym softem a krome
pociítani pozice a tech kravin okolo jeste muzou poskytnou uzivatelsky
aplikaci obvykle tak neco pres 1Mips + nejaka ta flaska a ramka.
Kazdopadne se jednoznacne pripojuju k nazoru koupit hotovej modul,
protoze se vam s vesmirnou pravdepodobnosti nepodari ani sehnat normy,
podle kterejch byste napsal ten sakra slozitej soft.
Jenom tak pro predstavu: pouzivaj se tam 32-bitovy MCU s vypocetnim
vykonem kolem 50 Mips !!! A co jsem zatim videl je,  ze zvladnou dodavat
udaje o pozici atd. max 10x za sekundu !!! tak si to predstavte. Toho,
kdo by to naprogramoval v ASM bych navrhoval na nobelovu cenu ;-) (a
taky na bohnice :-))

Jinak jeste dodam, ze ty moduly GPS vzdycky mivaj aspon jeden UART a
vzdycky jeden z nastavitelnejch formatu vystupu jsou zpravy v ASCII ,
takze no problem.

S pozdravem

O. Kozumplik
http://hysteria.webpark.cz