Zahrivaji se Pb aku pri nabijeni?

Jaroslav Lukesh lukesh@seznam.cz
Středa Prosinec 22 10:49:25 CET 2004

Dne úterý, 21. prosince 2004 23:30 Vladimír Anděl napsal(a):
> Tak především Pb baterky se nesmí nechat dlouho vybité. Měl jsem gelovku 14
> dní bez napětí a byla na vyhození (24V baterka při 28,6V brala 20 mA) a ani
> po několika hodinách nemínila proud výrazně změnit. Oxidy olova se vybitím
> změní na sírany (klesne hustota kyseliny) a časem se mění na nerozpustnou
> formu. Takže nemá co zreagovat nabíjením zpět. Takže když má 24V baterka
> 7,5V a neví se jak dlouho byla tak vybitá (a asi dlouho), je jednodušší jí

Tu "dobrou" dobíjím na trafu z vláčků a bere "už" 50mA, zatímco včera brala
30-40 a úplně původně jen cca 5mA. Ta "špatná" brala ze začátku asi 80mA, po
pár hodinách to vylezlo, až na cca 200mA. Pak už jsem ji strčil do UPSky
(nastartoval jsem ji s připojeným zdrojem, pak už jela).

Včera odpoledne jsem ji potrápil, píchnul na ni monitor (UPSka ukazovala že
žere zhruba 90VA) a jela asi 2 minuty. Počítadlo zbývajícího času mi zpočátku
ukazovalo 99 minut, pak se začalo snižovat a pod 50 jsem ji vrazil raději do
sítě zpátky.

Tak teda nevím, jestli ukazuje % výdrže, nebo minuty, ale návod říká minuty
Spíš mi to ale připomínalo vteřiny ;-)

> zahodit. Jinak nová baterka se při nabíjení obvykle ještě trochu formuje a
> zahřívá se. Při provozu by se zahřívat neměla, s teplotou strašně klesá
> životnost.

Dneska ta baterka je trošku teplejší než včera, má tak 37-38st (zezdola,
zvrchu má míň). Může se takto "formovat"?

Když šéfovi řeknu že ani jedna z těch baterek nejsou OK, zvlášť ta "nová", tak
se nakvákne (je jedno že ne kvůli mně ne), a nové baterky z něj jen tak
nedostanu (protože mu tak připomenu jeho nasrání nad technikama že zas něco
pokonili, tedy s ním nebude žádná řeč).

Takže bych raději tu baterku raději dohnal aspoň k nějaké službě, než ji úplně
odepsal. To že vyvíjí teplo, mě celkem zmátlo, nechci ji pohřbít.

Děkuji,

--

                        Jaroslav Lukesh