Jak PIC napojit na ethernet

jiri@bezstarosti.cz jiri@bezstarosti.cz
Pondělí Prosinec 20 14:34:31 CET 2004

SLIP fakt nepopisu.

PPP funguje opravdu tak, ze nektere znaky se prenaseji jako 2. Tedy resi se
tim to, ze ridici znaky (mensi nez 0x20) jsou prenaseny jako 0x7D,znak+0x20.
Dale se tim resi start a konec paketu, ktere se vysilaji jako 0x7E. No a pak
se 0x7E prenasi jako 0x7D, 0x5E a samotne 0x7D jako 0x7D, 0x5D.

No a aby to nebylo tak jednoduche, na zacatku komunikace se pomoci LCP
(zapouzdrene v tom PPP) dohaduji napriklad znaky nizsi nez 0x20, ktere neni
potreba prenaset jako 0x7D,0x..+0x20 a ty se odsouhlasi nebo zamitnou
protistranou. V ramci LCP se pak prenasi take autentizace, ale je toho jeste
vice. Proste tim se protistrany dohodnou na komunikaci. Pote co uz se
protistrany dohodly se konci s prenasenim LCP paketu zapouzdrenych do PPP a
do PPP se zacnou balit IP pakety, ktere v sobe pak nesou TCP nebo UDP
pakety. Proste cele je to o tom, ze jedna vec za druhou zapouzdruje dalsi a
dalsi.

Implementoval jsem tohle pro PIC18 v ASM a mohu rici, drina to byla slusna -
jen tech ne prectenych, ale doslova zhltanych a prostouranych RFC, bylo
mraky.

Pokud k tomu nema nekdo vylozene duvod, tedy ze to nekdo zaplati, verte mi,
existuje i lepsi zabava, nez drtit tohle :))).

--
Jiri Bezstarosti