Digitalni vaha (bylo Re: Opet Positiv 20 na scene)

aze azehw@volny.cz
Pátek Prosinec 17 11:12:04 CET 2004

Ja si myslim, ze unava pruznych clenu nema na toto mereni zadny vliv. Je to
prece kompenzacni princip, ss proudem se vychylka vyrovna na puvodni bez
zateze. Podle velikosti proudu se stanovi vaha. AZE

----- Original Message -----
From: "Martin Locker" <LOCKER@vosrk.cz>
To: "HW-news" <hw-list@hw.cz>
Sent: Friday, December 17, 2004 11:03 AM
Subject: Re: Digitalni vaha (bylo Re: Opet Positiv 20 na scene)

> [...]
> stoji velmi zhruba okolo 5000 Kc. A presnejsi jsou jeste drazsi...
>
> Predkladam namet pro mlade kutily (sam bych si s tim rad pohral, ac jiz
> mlady nejsem :-):
>
> Basovy reproduktor vodorovne v krabici, do membrany vlepen kruhovy plast,
> aby vznikla rovna plocha. Zespodu na membrane nalepene kridelko
(desticka),
> ktera zasahuje do opticke zavory. K tomu jednoduchy regulator s OZ, ktery
> nastavuje proud civkou reproduktoru tak, aby vychylka byla stale
konstantni.
> Tento proud je pak meren a zobrazovan na displeji.

Zajimavy napad, jen nevim jsetli jsem to dobre pochopil.
Pokud dam reproduktor membranou nahoru, tak pro male zatizeni budu
potrebovat velky proud a pro velke zatizeni maly proud aby se membrana
vychylila do merene pozice. Je to tak, nebo jsem neco nepochopil?

> Vyhody: levne, presne, neobsahuje zadny pruzny clen, ktery by se mohl
> unavit.
Pruzny clen obsahuje a dost podstatny, mezikruzi membrany, a to
pomerne rychle starne. Nedavno jsem mel rozebrane bedny 15 let stare
a to pruzne mezikruzi bylo totalne rozpadle.

> Nevyhody: Spotreba, mozna si bude nutne pohrat s regulatorem, aby celek
> nebyl pri nekterych zatizenich kmitavy.
>
> Neni to ale z me hlavy, bylo to nekdy v osmdesatych letech minuleho
stoleti
> v Elektoru.
>
> S pozdravem
> Pavel Poucha

http://www.kuchynske-vahy.com/index.php?cPath=60&osCsid=0386daa109414625a39d
06b344dac963

> Vypada zajimave. Cena neni az tak zla, obavam se, ze pokud vezmete
> vhodny tenzometr a udelate si vlastni vahu parametru jako ta CP 50
> dostanete se na cenu velmi podobnou.
>
> Pavel

Martin Locker
VOS a SPS Rychnov nad Kneznou