Fazove rizeni...

jiri@bezstarosti.cz jiri@bezstarosti.cz
Čtvrtek Prosinec 16 15:45:52 CET 2004

No jo, jenze pokud si MCU neustale meri delku periody a je schopen dle
ridiciho napeti umistovat sepnuti do 0 az 100%, ma docela co delat :).
Konkretne ten muj PIC to zvlada delat pro 20Hz az 200Hz a muze ta frekvence
i kolisat, protoze se na ni "kalibruje" stale. Navic tak nepotrebuje ani
presne taktovani, protoze se proste soft neustale srovnava s frekvenci toho
co ma ridit. Myslim, ze kdyz to promyslite, je to pro ten maly PIC docela
makacka na bednu :))). Proste to neni jen o tom vypalit puls za pevny cas od
pruchodu nulou dle ridiciho napeti, ale take si ten spravny cas dle
frekvence toho co ridi vypocitat :).

--
Jiri Bezstarosti

-----Original Message-----
From: Dusan Dolezal [mailto:dolezal@zoner.com]
Sent: Thursday, December 16, 2004 2:22 PM
To: 'HW-news'
Subject: RE: Fazove rizeni...

U2008B se mi docela zamlouva, celkem nedavno jsem ho v jednom stmivaci
pouzil, ridi to triak a chodi dobre. A k mani je celkem za par korun. S
procesorem to jde samozrejme taky (taky uz jsem jeden s PICem delal), ale je
tam potreba udelat detektor pruchodu nulou, coz uz ti speci svaby maji v
sobe. A jeste neco, mam takovou uchylku, vzdycky mi prijde lito davat
procesor nekam, kde se bude nudit, u toho stmivace si zase rikam, ze to pro
chudak procesor musi byt strasny opruz, pockat na pruchod nulou, pocitat do
dvaceti, padesati, nebo sta, zapnout triak, pak chvili nuda, a zase nanovo.
To musi bejt hroznej zivot... :-))) Trpite nekdo taky tohle zabranou, nebo
jsem sam? Kdovi, co by na to asi rekl MUDr. Chocholousek... :-))

Dusan Dolezal