princip stabilizatora striedaveho napatia

Vladimír Anděl vaelektronik@mirnet.cz
Úterý Prosinec 14 23:22:48 CET 2004

Hmm, nabíječky řízené transduktorem (120 V 100 A) jsem viděl v Raškovicích,
před pár lety je likvidovali. Určitě chodily líp než ty nové, digitálně
řízené tyristorové :(o) Ale proč jsem se ozval. Transduktor reguluje VŽDY
střídavý proud. Na stejnosměrném jaxi není změnou indukčnosti co regulovat.
Proto nechápu, co by transduktor reguloval na Sergeji kde je trakční dynamo,
sériové trakční motory a spousta stykačů. Diesel elektriky se regulují
buzením trakčního dynama, shuntovacími odpory paralelně k buzení trakčáků
(odbuzení při větší rychlosti) a přepínáním zapojení trakčáků (při rozjezdu
do série, při větší rychlosti paralelně). Sergeje tak neznám, možná mu něco
z toho chybí. Ale protože motor Sergeje je anglický ponorkový motor, od
kterého Rusáci dostali po válce dokumentaci, předpokládám že obšlehli i
elektro část. A když máte stejnosměrné stroje, to se tak nádherně a v tak
širokém rozsahu řídí malým budícím proudem budiče trakčního dynama :-) Jen
ta jízda krokem při plném výkonu je jaxi problém - asi i u Sergeje. Je tam
spolehlivý omezovač síly - tření kolo- kolejnice dané váhou (pardon
hmotností) mašiny. Teď nevím: má vůbec Sergej protizkluzovou ochranu?
Anděl

----- Original Message -----
From: "Tony Malecky" <clouseau@seznam.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Tuesday, December 14, 2004 10:21 PM
Subject: Re: princip stabilizatora striedaveho napatia

Mimochodem. Na stejnem principu funguje regulace vykonu u dieselelektricke
lokomotivy z vychodu, prezdivane Sergej.
Transduktory a presytky.... A co jsem slysel, tak tahle sestinapravova
lokomotiva je sileny tahoun, klidne kdyz to neutahne jede pomaleji a
pomaleji az to je krokem, ale tahne a tahne a.....
:-)
Tony OK1HMA