CPU pro Felicii - zaver

radek kasal radekkasal@seznam.cz
Neděle Prosinec 5 17:09:21 CET 2004


Dobry podvecer.

  Nedavno jsem zde prisel s dotazem na chcipajici Felicii. Dostal rady a
nasmerovani. Vysledkem je odstraneni zavady a zde prinasim strucny
souhr, jako podekovani tem co mi pomohli. Navic si rikam, ze nekomu by
se to mohlo hodit pri odstranovani podobne zavady.

Strucne shrnuti:

Projev zavady:
 Chcipajici Felicie, MPI 1.3, Simon 2P, benzin, rok vyroby1997. Pri
sundani nohy z plynu motor misto volnobehu zhasne. Pohledem na otackomer
i podle zvuku to vypadalo, jako by ridici jednotka uzavrela privod
paliva a pozde ho zas otevrela. Uvedena chyba nastavala nahodile, avsak
v serii. Pokud po nastartovani a pak na prvni pouziti volnobehu
nechcipla, tak nechcipala ani dal. Pokud ale chcipla, tak chcipala na
jakekoliv dalsi nastartovani. To od chcipani vetsinou pomohlo 10 minut
stani a normalni nastartovani.Zkusil jsem trochu experimentovat a
zjistil, ze pokud sundávám nohu z plynu velice pomalu, tak otacky
klesnou skoro k nule, tam se drzi asi jednu az dve vteriny a nasledne
vyskoci na volnobezne.

Kroky k nalezeni zavady:
1.	vymena svicek
2.	vymena vzduchoveho filtru (tez oleje)
3.	politi vsech spoju lihem, kde by si to mohlo pres spatne tesneni
prisavat falesny vzduch
4.	promazani a vycisteni  Kontaktolem konektoru v motorovem
prostoru
5.	pri sundane hadici mezi vzduchovym filterem a hlavou skrtici
klapky jsem rukou zacpal privod vzduchu - motor chcipnul, nikde zadny
piskot od falesneho vzduchu
6.	po sundani hlavy ze skrtici klapky je videt skrtici klapka, ta
byla zapatlana olejovou kasovitou breckou

Odstraneni zavady:
1.	Vycistil jsem skrtici klapku technickym benzinem za pomoci
stetecku a detskeho kartacku na zuby. Osvedcilo se mi sundat tahlo od
plynoveho pedalu a klapku si zafixovat otevřenou, pomoci dratu. Skrtici
klapku jsem z motoru nesundaval, nemaje spravny sroubovak (hvezdicka) a
nakonec to nebylo potreba (usetril jsem tesneni pod skrtici klapku).
2.	Po sestaveni byly otacky motoru na volnobehu asi 2 000.
Volnobezne otacky se nenastavily automaticky, ac jsem mel baterii
odpojenou cca.1hod, pak jsem na 1minutu rozsvitil kontrolky, vypnul
klicek a teprve pak nastartoval. Teplota motoru nedosahla pri tomto
pokusu provoznich hodnot (ujeto asi 500 m jizdy a 2 min volnobehu).
3.	Vyrobil jsem si interface mezi pocitacem a RJ, za pomoci VAG COM
304 provedl nastaveni skrtici klapky. Samotne nastaveni trva okamzik a
probehne automaticky bez potreby zadavat nejake hodnoty, dalo by se rici
- na zmacknuti tlacitka Start.


Jeste malickost, budu se muset krotit, abych si nezacal s motorem hrat.
Je to parada, co vse se da z RJ vycist.

Radek






Další informace o konferenci Hw-list