Cievka - pre zaujimavost :-)

Daniel Valuch daniel.valuch@wanadoo.fr
Pátek Prosinec 3 20:45:00 CET 2004

nie, vakuum je len v trubke, kade obiehaju castice, ma priemer niekolko
cm. po zrazke sa uvolni tolko energie, ze to lieta vsade :-) v
kalorimetroch sa pouzivaju ocelove platne na pohlcovanie energie hrube
niekolko cm az desiatok cm a je ich tam v serii niekolko desiatok a aj
tak to tade preleti az von. Energia celeho zvazku je tusim 350MJ, vsetko
natlacene do 10^13 protonov. Fyzici to radi prirovnavaju k niektoremu
boeingu letiacemu rychlostou okolo 400km/hod (rovnaka kineticka energia).
b.