Cievka - pre zaujimavost :-)

Daniel Valuch daniel.valuch@wanadoo.fr
Pátek Prosinec 3 19:41:53 CET 2004

:-)))
ten magnet sluzi na vychylovanie produktov zrazok - po zrazne vzniknu
sprsky roznych castic s roznymi nabojmi, casom zivota, energiami a
neviem cim. Podla toho aky maju naboj a energiu su v magnetickom poli
particne vychylene, takze sa da zrekonstruovat co to bolo za castice.
Nasiel som obrazok prierezu toho detektora
http://lhcb.web.cern.ch/lhcb/geometry/images/lhcb-x.gif, ako vidiet, ta
"cievka" je len malou castou celeho detektora :-) Cele je to nieco na
sposob velkej televiznej obrazovky :-) Pre presnu rekonstrukciu je nutne
poznat s extremnou presnostou pole vo vnutri toho magnetu, preto to
mapovanie. Detaily ale neviem, fyzike sa velmi nevenujem...
b.