RE: DC-AC konvertor s napájecím napětím 48V =

Cihak@dkv.lbc.cd.cz Cihak@dkv.lbc.cd.cz
Úterý Srpen 31 15:14:57 CEST 2004


Ad1 - to je jistě pravda. Mám pocit že v původním dotazu nebylo řečeno pro
jaký výkon to má být. 150W je hodně - otázka je k čemu a jak dlouho se to má
používat, což taky nebylo řečeno. Já původně uvažoval o pár Watech. Taky
nevím jak velké ty akumulátory jsou - myslím že se v tom dotazu psalo o
ještěrce - a tam jsou pořádní mackové ale i pro ně by trvalý odběr přes 100W
jistě nebyl to pravé.

Ad2 - Podle mě je bezpochyby levnější a jednodušší udělat kvalitní vývod z
kabelové propojky, než dávat tam jeden měnič navíc. Napadá mě objímka +
samovulkanizační páska nebo smršťovací trubičky apod. Řešení by se jistě
našlo. Vše záleží na konkrétním provedení.

Ad3 - Nedá mi než srovnat spolehlivost polovodičového měniče v "polních"
podmínkách se spolehlivostí jednoho šroubového spoje :-)).

Samozřejmě že řešení záleží na konkrétních podmínkách a to moje nemusí být
vhodné všude. Mě prostě napadlo řešení, které jsme používali na lokomotivách
pro napájení vysílačky, a podobného zařízení. Žádné problémy s tím nejsou a
funguje to už mnoho let. Samozřejmou podmínkou je, že se tím zařízením
články nevybíji víc než řekněme max. o 5%. Jinak to není použitelné a je
nutné hledat jiné řešení což patrně bude Váš případ.

	Martin.

-----Original Message-----
From: Krucinsky Ladislav [mailto:ladislav.krucinsky@linde-mh.cz] 
Subject: RE: DC-AC konvertor s napájecím napětím 48V =

Jinak ad odpověď pana Čiháka - máte pravdu, tak se to občas obchází, hlavně
různí "garážmistři" pomocí odbočky připojují třeba silniční výbavu ale je to
profesionálně nepoužitelné ze tří důvodů:
1.- Dochází k nestejnoměrnému vybíjení baterie (část článků se vybije více a
poškozují se)
2.- Instalace odbočky zpravidla naruší antikorozní úpravu článkových spojek,
která je pro životnost baterie důležitá. Vrchol zhovadilosti jsem viděl u
jedněch "garážmistrů" kdy odbočku přitáhli k olověné článkové spojce pomocí
železného vrutu. Vydrželo to 1 měsíc (doba splatnosti faktury...).
3.- Aby tato úprava měla alespoň nějakou životnost obzvlášť u zákazníků,
kteří mění baterie, je nutno přívod k odbočce integrovat do bateriové
zásuvky. Ne všechny typy to umožňují a pokud ano, tak příslušné otvory
bývají využity na provzdušňování elektrolytu.



Další informace o konferenci Hw-list