Kde sehnat spinace reagujici na dotyk?

Petr Stetina petr@lab.cz
Pátek Srpen 27 09:50:16 CEST 2004

Jaroslav Lukesh wrote:

> A co takhle obycejne vicko na plastovou krabici? Na vicko prisroubujete dvema
> peknymi sroubky pekne opracovany ctverec treba pozlaceneho cuprextitu, a
> budete mit luxus :o)

Nerikam, ze by to neslo, ale spis ubastlim neco na zpusob puvodniho
spinace. Vypadalo to hodne podobne jako normalni vypinac, pouze byl
trochu vypoukly a nemel mechanicke casti. Predni vicko bylo uvnitr
nastrikano nejakou praskovou vodivou barvou. Predpokladam, ze se dotykem
ruky menila bud kapacita nebo se na vodive plose indukoval naboj.

Prolezl jsem, co se dalo, ale zadne podobne tlacitko jsem neobjevil,
takze jsem vcera vecer laboroval, abych to necim nahradil a docela se
zadarilo.

Jsem schopen pomoci tranzistoru a nekolika odporu spinat vstup AVR
priblizenim ruky ke kovovemu plisku. Reaguje to na vzdalenost cca 10 cm,
coz je pro moje ucely prilis velka vzdalenost, takze dnes jeste zkusim
zapojeni upravit tak, aby to reagovalo pouze pri dotyku na plastovou cast.

Vychazel jsem ze zapojeni http://smitka.iglu.cz/pcelektro.php#d11

Petr