Re: Krokáč z FDD

Pavel Prochazka hacesoft@mujmail.cz
Čtvrtek Srpen 26 19:09:42 CEST 2004

co treba pulzne

Pavel Prochazka
www.prochazka.zde.cz

----- Original Message -----
From: "Zdeněk Materna" <zdenek.materna@seznam.cz>
To: <hw-list@mailman.nethouse.cz>
Sent: Thursday, August 26, 2004 7:35 PM
Subject: Krokáč z FDD

Zdravím,
v pcbazaru se mi podařilo sehnat skoro zadarmo dvě 5,25 disketové mechaniky.
Vykuchal jsem z obou plošňák (nějaká řídící elektronika) s krokovým
motorkem.
Ale nevím jak ho ovládat. Na jednom z nich jsou drátky z něj vedoucí popsány
následovně: "Motor on, 12V, GND, 5V, SPEED". Není mi jasný právě ten drát
SPEED. Jak se reguluje rychlost otáček tímto jedním drátem? Jestli někdo
tušíte, tak předem moc díky za odpovědi.

Případně existuje nějaká konvence v barevném značení u samotných (bez té
řídící elektroniky) krokáčů? Aby to člověk nemusel pracně zjišťovat...