PICari, nakopnete me prosim

J.R. siliconbrain@siliconbrain.biz
Úterý Srpen 24 21:25:59 CEST 2004

Ale kdepak, kazdy si vybere na co staci a ne co mu vyhovuje a ze by nekdo
nevedel tady v konfere ze PIC existuji, tomu snad ani neverim, kdyby tak
chtel nekdo nahodou argumentovat :))).

Prikladem mi schvalne ukazte dostupnejsi osminohy MCU nez PIC12F675 s FLASH
pameti programu s minimalne 10k prepisy a typicky 100k (neuprogramovatelny),
ktery ma ADC, kalibrovany interni oscilator se slusnou presnosti s moznosti
vystupu ven 1/4 jeho frekvence nebo nikoli dle volby (taktovani dalsich veci
1MHz), ale s moznosti s krystalem mit teoreticky vykon az 5MIPS pri 20MHz
nebo bezet s 32768Hz krystalem skoro bez spotreby ci s externim RC
oscilatorem kde je potreba pro nejlacinejsi aplikace, s moznosti spanku a
buzeni ledascim moznym, ma EEPROM dat, 2 timery (1x 16bit pokud se chce i s
externim gatovanim), staci mu k behu jen napajeni bez dalsich externich
soucastek pri moznosti bezet v sirokych mezich napajeciho napeti (2 az 5.5V)
a jeste si hlida jeho dostatecnost (BOD na 2.1V), ma zvlast taktovany WDT a
jeste s nastavitelnym casem pomoci preddelicky, moznost zapnout interni
reset bez nutnosti ho mit vyveden ven a tedy jakkoli navic osetren, je
dostupny jak v klasice tak SMD, ma prumyslovy teplotni rozsah od prirody a
stoji 3 petky a abych jeste pridal, zere mene nez malo, ma analogovy
komparator a je schopen citat vnejsi udalosti jako citac a to jeste s
moznosti si zapnout preddelicku a umi prerusovat od vseho mozneho az po
zmenu stavu na vstupech a jeste si zapnout na vstupech pull-upy ci nikoli
dle volby, vstupy jsou chraneny proti prepeti a podpeti diodami snesoucimi
az 20mA a vystupy utahnou v obou urovnich az 25mA :).

No a ze se nekdo nesrovna s tim jak se to programuje a nemuze udelat to co
PICar na chipu za 3 petky, to je fakt uz jen jeho problem a muze si klidne
mluvit o tom co mu vyhovuje a shanet neco hure dostupneho treba i s vice
piny v aplikaci uplne k nicemu, lepit neco kolem toho a jeste platit vice a
basnit o tom, kde priste vezme totez v prumyslovem teplotnim rozsahu. A to
jsme u jedineho typu, ale podivejte se, kolik typu Microchip vyrabi a pritom
staci stale v podstate jedny a ty tez znalosti k pouzivani ruznych PIC.

Jenze takovy MCU je dost maly na to, aby se musel vybrousit k dokonalosti v
ASM a pokud na to nekdo surove nestaci, pak nemuze videt krasu, kdyz si ji
odcloni kompilatorem a dostane tak dort vzdycky bez tresnicky :))).

Mne treba nevyhovuje chodit na zachod, ale ma mne to kvuli tomu roztrhnout
:))) ? Nejde vubec o to co komu vyhovuje, ale co je kam rozumne pouzit a to
fakt s "vyhovuje" dost casto nema nic spolecneho :). Ze nekdo neco nema rad,
jak tady take obcas zazni, je pak argument hodny mistra - ja nemam rad
kosmicke zareni, ale taky proto nezmizi :))).

Predlozil jsem myslim dost argumentu na to, aby nekdo zase mohl priste
placnout "PIC neeee".

AMEN

--
Jiri Bezstarosti