Trepaci svitilna bez baterek

Thomas Shaddack hwnews@shaddack.mauriceward.com
Úterý Srpen 24 18:28:34 CEST 2004

On Tue, 24 Aug 2004, Daniel Valuch wrote:

> nema to uz microsoft patentovane? :-)

Nejspis jo. Microsoft ma patentovanych tolik nesmyslu (vetsina z nich je
bud intuitivne zrejma, nebo byla implementovana v jimi popsane (nebo
znatelne podobne) podobe uz predtim, viz jejich patent na sudo). Bestie
umira a vi to a chce si prodlouzit agonii za pomoci legii pravniku. (Ti
pak pujdou prvni ke zdi, az prijde revoluce.) Nejhorsi je na tom to, ze ti
nymandi, co patenty odsouhlasuji jako patentovatelne, o tom dohromady nic
nevedi, takze metodu "vezmi neco znameho, prilep k tomu pocitac, a jdi to
patentovat" spolknou i s navijakem.

Ale kdyz uz jsme offtopic, tak poradne.

Kolega cetl scifi, James P Hogan: "Code of the Lifemaker". Jedno z
popsanych zarizeni je odvozene z laseroveho odposlechu pomoci optickeho
snimani vibraci oken - ale implementovane jako dalkove snimani vlhkosti a
elektricke vodivosti pokozky, tedy bezkontaktni detektor lzi (polygraf).

Podle meho nazoru by to mooooznaaaa mohlo fungovat, ovsem nikoliv laserem,
ale spis merenim absorpce/odrazu mikrovln o vhodne frekvenci. Klasickym
radarovym principem by se pak daly merit dalsi charakteristiky, jako
tepova frekvence a hloubka a rytmus dychani - jen vybrat vhodne frekvence
(aby bylo videt do dotycneho, kvuli snimani pohybu srdce), jinou frekvenci
(nebo frekvence) na absorpci/odraz od kuze (zde je nutno vybrat neco, kde
je znatelne odlisna charakteristika odrazu od sucheho nebo vlhkeho
povrchu, resp. vice nebo mene vodiveho povrchu). Uloha se nam zde trochu
zjednodusuje tim, ze nam nejde o absolutni hodnotu, ale hlidame nahle
vykyvy odpovidajici emocionalnim zmenam. Nebo, jeste lepe, pouzit radar
sirokopasmovy, a odraz v jednotlivych pasmech vyhodnocovat numericky.

Doplnenim by mohl byt termalni imaging, cimz se zachyti zmeny v prurezu
kapilar v kuzi (zmeny prokrveni -> zmeny teploty).

Co si myslite? Mohlo by jit o potencialne realizovatelnou technologii?