SSR a PWM

Petr Simek psimek@jcu.cz
Úterý Srpen 24 11:20:39 CEST 2004

On Tue, 24 Aug 2004, Kubat Tomas wrote:

> a jak se detejuje ten pruchod nulou ? ( atmelem ).

Kdysi jsem to delal s pomoci NPN tranzistoru. Zkusim to nakreslit v ASCII :

       .----*---- +V
       |    |
       ^D   ^D              Vcc
       |    |                |
 ~ ----*    |                R2
       |    |          T-npn |
 ~ ----.----*---R1----*--EBC-*--o DET
       ^D   ^D        VD  |

ten odpor R2 tam neni nutny pokud da Atmel nejaky proud pull-up . Funguje to
tak, ze kdyz napeti na tom snimanem vodici z trafa poklesne pod GND, tak se
otevre tranzistor a stahne vystup DET k nule. U atmelu to muze generovat
preruseni na sestupnou hranu. Ten impuls bude nejak siroky podle zatizeni
trafa, takze presny stred kdy to projde nulou je treba vypocitat a pri
nasledujicim spusteni pouzit jako korekci.