Videosignal pres CAT5

Daniel Valuch daniel.valuch@wanadoo.fr
Pondělí Srpen 23 17:40:37 CEST 2004

Jan Kuba wrote:

> Ale pokud na takove vedeni pripojite "zdroj a spotrebic"
>o stejne impedanci, ktera neni shodna s impedanci napajece, celek se chova
>jako prizpusobeny - pokud je vlnova delka prenaseneho kmitoctu v urcitem
>vztahu k delce napajece.

tomuto asi nerozumiem :-) Pokial sa na vedenie s definovanou impedanciou
pripoji zdroj alebo spotrebic s inou impedanciou vedenie je
NEprisposobene. Je jedno na akej frakvencii, alebo ako je to vedenie
dlhe. Proste je NEprisposobene. Akonahle je neprisposobene, nemame sa o
com bavit, takto signal prenasat predsa nebudeme...

>Navic zalezi na  tzv ciniteli zkraceni napajece.

pokial vas zaujima absolutne oneskorenie toho vedenia tak ano. Ale
nemyslim si, ze bude na monitore vidiet, ze obraz je o mikrosekundu
posunuty voci originalu :-)

>Vedení se pak chova jako "transformator impedance"  To je dulezite na frekvencne zavislem vedeni - pri (i malem) neprizpusobeni  soustavy "zdroj a spotrebic" s "vedenim " vznika nutne amplitudove zkresleni v zavislosti na kmitoctu.

Vedenie sa chova ako transformator impedancie za kazdych okolnosti,
akurat ked je prisposobene, tak sa impedancia zataze s menovitou
hodnotou transformuje pozdlz vedenia s menovitou impedanciou na tu istu
menovitu impedanciu :-) Inymi slovami impedancia (resp. koeficient
odrazu) je v kazdom bode vedenia rovnaka a rovna impedancii vedenia
(resp. koef. odrazu nule).
Navyse ked je stratove, tak sa odrazy tlmia a kazdy dalsi viacnasobny je
slabsi a slabsi.

>Krom toho je problem hlavne v utlumove charakteristice . Utlum pro ruzne
>kmitocty. Uz jsem psal, jde to kompenzovat, ale vznika fazove zkresleni
>(castecne s nim i dalsi  amplitudove) a to videosignalu vadi.
>Alespon na vetsi vzdalenosti.

U toho UTP kablu to bolo tusim 4dB na dekadu (1-10MHz), a aj to az na
najvyssich frekvenciach, nemyslim si ze by to bol tak velky problem
kompenzovat. Navyse predpokladam, ze nejde o profesionalne zariadenie,
takze tak siroke pasmo nebude treba prenasat a uz vobec nie kompenzovat.