Dotaz: RAID1 a nezavisle zdroje

Jan Kral kral@fortech.cz
Neděle Srpen 22 21:47:20 CEST 2004

Rekl bych, ze ty data asi moc draha nemate (soude podle uvahy nad ATA disky v RAID1 poli), protoze ani jedno z toho na ne neni vhodne. Obycejne zdroje co jsou v beznych skrinich zrovna tak. Asi se nadarmo nedelaji znackove skrine s 2mi zdroji za kterou zaplatite tolik co za noname PC. Rovnez tak disky - na kriticke aplikace jedine SCSI. A i u tech se muzete dockat zavady.

Jestli nepotrebujete mit data aktualni stale, udelejte si jednou za cas v radu hodin zrcadlo (jak uz nekdo doporucoval) nejlepe na jiny stroj v siti. Tak uz je pravdepodobnost vypadku obou minimalni.

Anebo spolehat na to ze se nic nestane v dohledne dobe a kdyz nahodou ano, tak sjou firmy, ktere obnovi data i z disku s vadnou elektronikou za cenu cca deseti tisic. Kazde rozumne reseni pro zajisteni bezpecnosti dat bude stat vyrazne vic. :))

Honza