SSR a PWM

honza honza@fpc.cz
Pátek Srpen 20 16:43:14 CEST 2004

No, pokud mě paměť neklame, tak tyristor je možno sepnout 4 způsoby:
1) impulsem do gate
2) snížením zádržného napětí
3) překročením zádržného napětí
4) překročením strmosti nárůstu připojeného napětí

Ale vypnout jen jedním: snížením protékajícího proudu pod hodnotu Ih
(přídržný proud).

Čili pokud PWM převedeme na střední hodnotu (např. kondenzátorem) můžeme
použít způsob 2), ale regulace bude jen v rozsahu 0-49%. Pak to skočí až
na 100% a už to nebude regulovat.
Pokud bychom tu PWM přivedli rovnou do gate, tak při 1. impulsu se
tyristor otevře a zůstane otevřený až do konce periody. Takže při
synchonizaci se sítí je vše OK a lze regulovat v rozsahu 0-100%, ale bez
synchronizace (nezávisle na frekvenci PWM) to bude jako záložní
zapalování u ZILu (princip náhodných výbuchů :-)).

H.