trochu OT: Deska MS-6163 PRO BX MASTER a BIOS do ni

Václav Ovsík vaclav.ovsik@i.cz
Středa Srpen 18 08:52:48 CEST 2004

On Tue, Aug 17, 2004 at 06:18:09PM +0200, Chipsi wrote:
> To LBA48 je pouze softwarové ovládání. S hardwarem to nemá nic společné.
> Rozhraní je stále ATA100 nebo ATA133.

Hmm. Tak jsem asi kazal bludy. Ted jsem zkusil chvilku Googlovat
a vypada to, ze je to limit ATA5 - 128GiB
Tedy spravna HW hantyrka je ATA5/6, to LBA48 je snad o SW,
nicmene asi vyzaduje to ATA6.

Vice treba:
http://www.allensmith.net/Storage/HDDlimit/ATA.htm

Tedy potrebujete radic, kterej umi ATA6. Napriklad ten Sil0680 to
v datasheetu ma. Ted jsem na to koukal.

BTW: pri tom hledani v konferenci, jsem zahledl, ze varovali nadsence
     co si na ATA5 rozdelil disk >128GiB. Naformatovat se mu povedlo,
     ale jakmile dojde k uriznuti adresy (az se dostane nekam vys), tak
     si prepise data.
--
Zito