Alternativni zdroj energie

Martin Záruba swz@volny.cz
Sobota Srpen 14 15:38:19 CEST 2004

No myslite, ze to je jen otazka toho, aby se to nabudilo? Me porad laka ten
motor z automatky, protoze je mnohapolovy a mozna by stacil prevod puvodni
remenice motoru-kolo na bubnu pracky. Neslo by tedy nad tim vyzrat tak, ze
by se motor rozebral a na kotvu pridelaly (vyvrtat otvor a zalepit epoxy)
magnety, ktere by to nabudily?
Ono vodni kolo schovane pod mostkem a motor ze stare pracky asi nikdo moc
krast nebude, zvlast kdyz to nebude temer videt.

Martin Zaruba
----- Original Message -----
From: "Jirka" <zaloha@volny.cz>
To: "[HWnews]" <hw-list@mailman.nethouse.cz>
Sent: Saturday, August 14, 2004 1:44 PM
Subject: Re: Alternativni zdroj energie

aze napsal(a):

> Nevím to urcite, me to nejak nezajímalo, ale bylo to o tom, zda se dá
pouzít
> 3f asynchronní motor jako generátor bez síte. Název nevím, ono to muze být
> pod necím úplne jiným :-) Nekde jsem se docetl, ze u komercních agregátu s
> výkony rádove kW je malý magnet, aby se to samo nabudilo. Ale víc by Vám
> mohli poradit inzenýri tlustých proudu :-) Nicméne zase budete potrebovat
> pokud mozno vícepólový motor a nekolik set otácek za minutu.

Ano, byl to muj dotaz (resp. uvaha) o tom, ze asynchronni motor je
pouzit jako generator v "nabastlene" elektrocentrale se spalovacim
motorem. Nekteri tvrdili, ze to nejde, jini ze je potreba doplnit
kondenzatory a ja jsem tehdy prohlasil, ze se na tu centralu podivam a
pak sdelim vysledek. Bohuzel k tomu dodnes nedoslo, neb centrala je mimo
Prahu a zatim nebyla prilezitost ji videt...

Fragmenty threadu lze najit na
http://www.google.com/search?hl=cs&ie=UTF-8&q=jak+zastavit+motor+site%3A.gin.cz&btnG=Hledat&lr=
(pozor - nutno brat z cache Google, stary server je uz nefunkcni),
bohuzel na http://nethouse.cz/pipermail/hw-list/2004-March/thread.html
jsou jen dalsi (jine) fragmenty threadu - proc???. Imho je v archivu
dost chlivek a spousta veci ze stareho serveru je neprevzata...

--
Jirka