Alternativni zdroj energie

Jirka zaloha@volny.cz
Sobota Srpen 14 13:44:14 CEST 2004

aze napsal(a):

> Nevím to urcite, me to nejak nezajímalo, ale bylo to o tom, zda se dá pouzít
> 3f asynchronní motor jako generátor bez síte. Název nevím, ono to muze být
> pod necím úplne jiným :-) Nekde jsem se docetl, ze u komercních agregátu s
> výkony rádove kW je malý magnet, aby se to samo nabudilo. Ale víc by Vám
> mohli poradit inzenýri tlustých proudu :-) Nicméne zase budete potrebovat
> pokud mozno vícepólový motor a nekolik set otácek za minutu.

Ano, byl to muj dotaz (resp. uvaha) o tom, ze asynchronni motor je
pouzit jako generator v "nabastlene" elektrocentrale se spalovacim
motorem. Nekteri tvrdili, ze to nejde, jini ze je potreba doplnit
kondenzatory a ja jsem tehdy prohlasil, ze se na tu centralu podivam a
pak sdelim vysledek. Bohuzel k tomu dodnes nedoslo, neb centrala je mimo
Prahu a zatim nebyla prilezitost ji videt...

Fragmenty threadu lze najit na
http://www.google.com/search?hl=cs&ie=UTF-8&q=jak+zastavit+motor+site%3A.gin.cz&btnG=Hledat&lr=
(pozor - nutno brat z cache Google, stary server je uz nefunkcni),
bohuzel na http://nethouse.cz/pipermail/hw-list/2004-March/thread.html
jsou jen dalsi (jine) fragmenty threadu - proc???. Imho je v archivu
dost chlivek a spousta veci ze stareho serveru je neprevzata...

--
Jirka