RE: Perpétus

Pavel Brychta pavel.brychta@duhasys.cz
Pátek Srpen 13 13:13:31 CEST 2004

Tak okamzik! Nejsem proti, dat prostor autorovi, ale ja jsem si sedl k
papiru a probral nasledujici 'selskou' uvahu:
Autor uvadi v prospektu nasledujici fakta:
Cena za plynove vytapeni 29500,- Kc
Cena za Perpetus vytapeni 5000,- Kc
Cena za kotel systemu Perpeus 19-25kW 345.000,- Kc
Uvazoval jsem nasledovne:
Kdyz si NEPORIDIM system Perpetus, tak za kazdy rok prodelam 29500 -
5000 = 24500,-Kc
Kdyz si ovsem NEPORIDIM system Perpetus, tak v pocatecnich nakladech
usetrim 345000 - 50000 (cena velmi slusneho kotle) = 295000,-Kc
Pouhym podelenim se dostavam k navratnosti investice za
295000/24500=12.04 let.
Takze shrnuto za 12 let se VYROVNAJI naklady - uspora zacina teprve
potom, coz se mi nezda prilis ekonomicke.
Pro zajimavost jsem jeste dosadil mnou skutecne placenou castku za
plynove topeni - mam rodinny dum 10x12m, prizemi s obytnym podkrovim,
mesicni zaloha na plyn je 1500,-, coz dava rocne 18.000,-Kc (neco vraci,
ale klidne to muzu zanedbat)
Protoze bych vytapel stejny dum, tak jsem o castku 29500/18000 ponizil i
predpokladanou cenu za vytapeni systemem Perpetus a vyslo
mi, ze bych platil 3220,- Kc za rok.
Pouzil jsem do vyse uvedenych vztahu castky 18.000,- a 3220,- a vysla mi
navratnost investice 18,69let, coz uz neni vubec potesujici.
Mnozi mozna namitnou, ze jsem vubec neuvazoval inflaci, to je pravda,
ale je treba si uvedomit, ze inflace se dotkne stejne plynu, jako
elektriny a, pokud vyjdu z cisel udanych v letaku k Perpetusu, kde je
videt, ze elektricke vytapeni je drazsi nez plynove, coz mi umoznuje
predpokladat, ze pomer mnou spocitanych cisel zustane zachovan (a tim i
navratnost celeho systemu...).
Mozna jsem udelal nekde chybu, ale domnivam se, ze at uz Perpetus topi
cimkoliv, tak se nemuze vyplatit se stavajicimi cenami...
Pavel Brychta