Mereni vysky hladiny ve studni

hw hw@prelude.cz
Čtvrtek Srpen 12 11:02:59 CEST 2004

Jen na upresneni - pravdepodobne nelze ocekavat, ze by bylo nutne snimat
vysku hladiny v rozsahu 0 (studanka) az -8 metru (desna doura), realne bude
vyska kolisat o dejme tomu +- 1 metr (to by presneji asi mel vedet tazatel),
coz celkem hodi 10 kontaktu v roure. To se ustat da.

Jinak jako nejjednodussi se mi na chalupe osvedcilo plne mechanicke zarizeni,
ktere se sestava z jedne poloplne PET lahve (plneno vodou), z jejiz zatky jde
spagat pres douru ve viku studny na kladku, z kladky na protizavazi - a na
protizavazi je kus dratu jako rucicka, ktera ukazuje na stupnici pritluceneho
skladaciho metru... Fakt je, ze v tom neni ani chlup elektriky - zase je to
ale relativne blbuvzdorne. nejvetsi problem byl s vyberem vhodneho lanka,
vlasec se ukazal jako nepouzitelny, jeho teplotni a vlhkostni dilatace byla
znacna a nestabilni, nakones to resi retizek k vane v potrebne delce...

Toz tak. Neni to hi-end, ale ma to tak petidevitkovou spolehlivost :-)

Pavel

On Thu, 12 Aug 2004 10:49:13 +0200, Josef Madlik wrote