FPGA ne tak velke

Jiri Svoboda jirik.svoboda@seznam.cz
Úterý Srpen 3 23:00:51 CEST 2004

Ahoj lidi!

Jakožto fanda číslicové techniky vymýšlím řadu roztodivných obvodů o rozsahu stovek, maximálně tisíců hradel. Protože se mi to nechce sestavovat ze čtyřhradlových ICéček (cena, námaha) hledal jsem na netu něco o programovatelných hradlových polích.

Dočetl jsem se o FPGA od Altery, Actelu, Atmelu, Xilinx, což je sice hezké ale: pro mojí potřebu jsou příšerně předimenzované (tak 10x až 100x). Očekávám tedy vyšší cenu a co ještě hůř: jsou to SMD se stovkami nožiček. Jak to mám proboha pájet?

Nevyrábí ještě někdo starší (nebo skromnější) typy programovatelných polí? Např. v počítačích ZX Spectrum byl grafický/IO čip označovaný ULA, což byl právě (opravte mne) jednorázově programovatelný FPGA. A byl to obyčejný brouk, který měl něco jako 2x20 nožiček, takže by měl jít strčit do nějaké objímky nebo v nejhorším připájet. Copak se už nic takového nedělá?

Dík
  Jirka
Obchodní dům.cz - široký sortiment domácích spotřebičů a elektroniky, výrazné slevy. Navštivte
http://ad.seznam.cz/clickthru?spotId=73742