regulace el.kotle + jistic?

Kubat Tomas tomas_k@comap.cz
Pondělí Srpen 2 11:31:51 CEST 2004

no ja mam sazbu akumulacni d36(16hodin nizky tarif) rozdil je tedy
140kc/mesicne, proto potrebuju pro nahrati ak. nadrze tam cpat max. vykon,
kdyz to jde.
ten kotel je nejakej prvni protherm(r.v.92), je to 12kw(3 x 4kw telesa).
kdyby jste nekdo mel schema zapojeni, byl bych moc vdecny( na webu protermu
o nem neni zminka ).
na tom kotli jsou tri spinace na regulaci(maloproudovy), nevim jak ta
regulace funguje( 3 x 3fazova telesa ?), pak by stacilo ovladat ty
spinace(tri stupne vykonu).
tomik.

-----Original Message-----
From: Ales Donda [mailto:ales_donda@adsoft.cz]
Sent: Monday, August 02, 2004 11:13 AM
To: [HWnews]
Subject: RE: regulace el.kotle + jistic?

Tim jste to mnoho neupresnil.
Kotle mivaji obvykle vlastni regulaci (provozni a havarijni) ta tam byt
prakticky musi. Je to pomerne maly kotel, takze co s temi kilovaty? 3 tělesa
po 4kw nebo třífázový kotel o celkovém výkonu 4kW? No koneckoncu na tom zas
tak nezalezi :)

Pokud je to jednoduchý kotel a nebojíte se zasáhnout do vnitřního zapojení
zkuste pro regulaci použít přepínač hvězda/trojúhelník.
Jestlize prikon narusta pomalu a ten u toho jistice reagule vice mene pouze
tepelna pojistka, tak potom muzete pro regulaci pouzit to proudove rele.
Polovodicovou regulaci bych tam necpal s tim budete mit vic problemu nez
uzitku.

Proudove rele 1f jde sehnat za cca 500 Kc. K tomu ale pripoctete, ze asi
nebudete chtit hlidat jen jednu fazi a budete potrebovat nejake stykace.

Odhaduju ze celkovy material a vyvynuty usili muze vyjit tak na 3-4tis. O
kolik je vetsi pausal pri zvyseni prikonu?

Pausal pro 32A  je 54Kc
Pausal pro 40A je 68Kc - rozdil 14
a pro 50A         85 Kc - rozdil 31

Navratnost vasich investic tedy bude nejdrive za 10 let.

Aleš Donda - revizní technik vyhrazených zařízení
WWW: http://www.revize.info