hledac vedeni pod omitkou

Ales Donda ales_donda@adsoft.cz
Pondělí Srpen 2 08:35:06 CEST 2004

Hledacku vedeni, pomerne spolehlivou jsem videl prodavat za cca 300Kc.
Postavit si ji sam sice vyjde na soucastkach levneji, ale zase ne zas az tak
o moc.

Ales

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@mailman.nethouse.cz
[mailto:hw-list-bounces@mailman.nethouse.cz]On Behalf Of
mjfox@centrum.cz
Sent: Monday, August 02, 2004 7:59 AM
To: hw-list@mailman.nethouse.cz
Subject: hledac vedeni pod omitkou

Zdravim, stavel jsem o vikendu hledac elektrickeho vedeni pod omitkou podle
nasledujiciho navodu:

http://www.volny.cz/geograf/elektro/konstrukce/hledac/hledac.htm

Vynechal jsem jen ten elektrolyt 22u. Jako napajeni mam klasickou 9V
baterii, misto KF521 mam BF245C, T2 a T3 mam BC546B. R4 misto 470ohm mam 1k2
(ten ale jen omezuje proud LED). Nejdriv to nefungovalo vubec - nebo spis
melo to tak malou citlivost, ze to bralo jen kdyz jsem se doknul G toho FETu
ockem od zapnute pajecky. Pak jsem vyradil ten 10M odpor a udelal malou
antenu (cca 20 mm izolovaneho dratu). Pak to zacalo indikovat, ale zase az
moc. Podle toho pristroje mam ve zdi uplnou sit vedeni pod napetim (coz je
dost nepravdepodobne). Kdyz jsem si pohraval s tim 10k trimrem, tak to mi
moc nepomohlo. Zkouska na kusu kabelu (prodluzka) je OK - po priblizeni na
cca 50 mm se LED rozsviti, po oddaleni zhasne.

Nestavel jste nekdy nekdo neco podobneho? Nemate tip na neco
spolehlivejsiho? Ono to sice bezpecne ukaze misto, kde muzu vrtat do zdi,
ale na druhou stranu to ukazuje, ze bych nemel vrtat na cele stene 3x2m. A
tolik kabelu tam byt nemuze - to by kazdych cca 10cm musel byt drat. A na te
stene je jen jeden vypinac, jedna zasuvka a jedna kulata rozbocovaci
krabicka.

P.K.