seriove pameti FRAM

Ales Donda ales_donda@adsoft.cz
Sobota Duben 24 08:54:50 CEST 2004

Aleš

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@mailman.nethouse.cz
[mailto:hw-list-bounces@mailman.nethouse.cz]On Behalf Of Pavel Kořenský
Sent: Saturday, April 24, 2004 12:13 AM
To: '[HWnews]'
Subject: RE: seriove pameti FRAM

No,

problém na druhou stranu je, že existuje strašná spousta součástek,
které se v kusovém množství prostě nedají za rozumnou cenu koupit.
Já osobně bych se vůbec nebránil platit za každou součástku, pokud by jí
prodával výrobce třeba přes Web a platilo by se kreditkou.
Nebo pokud by jí prodávalo zdejší zastoupení. Jenže to v drtivé většině
případů nefunguje.

Jako příklad bych uvedl třeba ST. Někdy před rokem nebo dvěma jsem se
pokoušel koupit jeden IO od ST (jednalo se o faxmodemový chip) a chtěl
jsem dva nebo pět kousků.
Bohužel, žádný distributor mi nebyl schopen nabídnout menší množství než
cca. 500 kusů těchto obvodů (celé balení).
Nakonec jsem vyšmejdil distributora v USA, který jich měl na skladě 25 a
tvářil se podle Webu, že umí kusový prodej on-line. Tak jsem to zkusil
objednat a nešlo to, neboť mi bylo sděleno, že mají autorizaci na prodej
pouze na území USA.
Tak jsem kontaktoval znovu zdejší zastoupení, které je shodou okolností
pobočkou té samé nadnárodní distribuční firmy, se zdvořilým dotazem, zda
by nebylo možné mi poslat pět kusů z jejich americké distribuční
centrály s tím, že bych akceptoval i náklady na dopravu.
A kupodivu, možné by to nebylo.

Takže celý projekt šel pod stůl do koše a já jsem pracně vysvětloval
potencionálním zákazníkům (tou dobou už jich bylo asi 20), že mají
prostě smůlu.

Zdraví PavelK