seriove pameti FRAM

Wek wek@evona.sk
Pátek Duben 23 13:27:48 CEST 2004

> mas castecne pravdu a vychcankovstvi Cechu je vyhlasene. Nicmene:
> a) mohli ten vzorek poslat za rezijni cenu, tedy nakupni a ver mi, ze (...)
> b) pote, co jsem je vypustil a obratil se na nejmenovaneho zahranicniho
(...)

U nas to bolo takto (spomenul somsi, bolo to trocha inak ako som pisal):
- kolega sa povodne dotazoval na FRAM u Ramtronu, naco dostal ako odpoved
obalku od CITu s vytlacenymi datasheetmi
- FRAM sme potom kupili u SOS a nerozmyslali sme nad tym; odpadli problemy s
clom apod., pricom predpokladam, ze kedze CIT ma podla ich vlastnej reklamy
vyhradne zastupenie aj pre Slovensko, tak pravdepodobne to ma SOS od nich a
sme ich nijako neukratili
- ked sme mali problemy, napisal som priamo do Ramtronu
- odpovede som sa z Ramtronu nedockal, ale mi (asi o mesiac) zavolal obchodnik
z CITu, pytal si menovite mna (nie kolegu) a opytal sa, cim sa zaoberame a ake
suciastky pouzivame a poslal mi mailom "linecard"; kedze nie som obchodnik,a
kedze som tam nic zaujimave neuvidel, kaslal som na to
- povodnu otazku som  preposlal do ramtronu, na druhy den som dostal z
ramtronu kvalifikovanu odpoved...
- o nejaky cas som znovu mal telefonat, tentokrat s ponukou LED displayov;
povedal som im nasu (vacsiu nez malu) rocnu spotrebu, aj zdroj, a nato som
dostal mailom ponuku aj s datasheetom; sucasne som vsak aj povedal, ze
kupujeme vo velkom na rok dopredu a mame uz nakupene
- v dalsom telefonate ma dotycny presviedcal na vzorku, nijako nespomenul, ze
bude platena (ale ani ze nebude platena), tak som suhlasil
- vzorka dosla dobierkou, aj ked ta suma zasa zavratna nebola (myslim, ze
zahrnal postovne, aj ked som si uz nie isty), neprijemne ma prekvapil samotny
(f)akt platenia.

Okrem toho nam este vehementne ponukali vyrobu PCB, ale o to sme zaujem uz
nemali.

Ja to uz nijako nechcem komentovat, len som skonstatoval fakty.

Dodavam, ze nie som obchodnik a viac-menej mi je jedno, za co a za akych
okolnosti ktore komponenty kupujeme; v tomto pripade som len chcel porovnat
kvalitu, kedze so sucasnym typom sme nespokojni (ta dodana vzorka ma tiez
neuchvatila; navyse nebola drop-in replacement za sucasny typ, takze by bolo
treba prerobit pomerne velke plosaky).

No a tiez dodam, ze zastupca nevelkeho zapadoeuropskeho dodavatela nam dal na
vystave za krabicu vzoriek displayov bez reci zdarma, stacilo, ze sa mrkol do
stanku a opytal sa, ci si tie panely robime sami, na mnozstvo apod. sa ani
nepytal.

wek