seriove pameti FRAM

Pavel pavel_t@centrum.cz
Pátek Duben 23 13:07:55 CEST 2004

Nojo souhlasim a myslim, ze jednou firmou kterou to pred casem prestalo
bavit je Microchip. Se ziskavanim vzorku zdarma mam zrovna cerstvou
zkusenost a to velmi pozitivni u firmy Ecom resp. ZiLOG. Slo ovsem o jednani
jmenem firmy, bylo to podlozeno tim, ze uz jsme jine typy odebirali a
poskytli par zakladnich informaci, toto beru jako dobry pristup. Navic se mi
podarilo ziskat i vzorky od typu ktery mame "na sklad", vyhovuje jak
technicky tak obchodne ale zatim nemame konkretni aplikaci jen plan. Dalsi
pristup je prodej vzorku nekomu neznamemu za "smesnou" cenu, ktera mu bude v
pripade objednavky odectena. Toto beru jako oboustranne korektni zpusoby
ziskani vzorku.

Pavel

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@mailman.nethouse.cz
[mailto:hw-list-bounces@mailman.nethouse.cz]On Behalf Of
jiri@bezstarosti.cz
Sent: Friday, April 23, 2004 12:02 PM
To: '[HWnews]'
Subject: RE: seriove pameti FRAM

I ja od nich dostal 2ks paralelnich FRAM jako "vzorek za penize". Jenze ja
se tomu nedivim, protoze kdyby se v CZ rozkriklo, ze davaji FRAM zdarma, tak
to mohou rovnou zabalit, protoze v ten moment kazdy, kdo bude chtit do
bastlu byt jen obycejnou SRAM, FLASH nebo kus EEPROM, tam "z uspornych
duvodu" narve vzorek FRAM, protoze ten byl zdarma a jeste Vam bude do oci
tvrdit, ze to tam dal proto, ze nic jineho (mysleno kus SRAM, EEPROM ci
FLASH) se neda nikde koupit :). A co hure, spousta lidi si ten vzorek vezme
jen ze sportu, protoze zdarma si ho nevzit, to by bylo jako okrast sam sebe.
Verte mi, ze kdyz vidim a i tady v konfere ctu, jak se v tehle zemi dokaze
"usetrit", jima mne hruza. I pokud by slo o to, ze ty vzorky dostanou od
vyrobce zdarma, jak myslite ze to bude dlouho vyrobce bavit, podporovat
nekoho, kdo toho nejak podezrele moc rozda ? Proste se brani a kdyz neco
chci, ty prachy co ten "vzorek" stoji, mne prece nemohou rozhazet (stejne
pocitam s tim, ze s tim tedy budu neco delat a pak to tedy nejspise kupovat,
tedy pokud to vyhovi a nebo je to proste cast ceny vyvoje) a ochotu nekoho,
dat mi neco na vyzkouseni zdarma, nemohu rovnou povazovat za neco naprosto
samozrejmeho ci dokonce povinost, ale jen za prijemne plus u nekterych
firem.

Ten nevhodny typ ci uroven znalosti, to uz je neco jineho, to komentovat
jiste nehodlam a uroven znalosti jsem nijak od nich nepotreboval, tedy
nemohu ji ani posoudit :).

Za reseni i techto ne technickych zalezitosti v teto konfere se omlouvam,
ale myslim ze neni na skodu, kdyz zazni i takovy nazor, ktery muze postoj
nekterych firem trochu ukazat i v jinem svetle.

--
Jiri Bezstarosti