Zapalovaci blok v MPI

Pavel pavel_t@centrum.cz
Středa Duben 21 22:55:22 CEST 2004

Takze jsem se zamyslel a skutecne bych napred zkusil zjistit co je spatne,
nicmene pokud trvate na stavbe neceho co bude ridit listu tak budiz.
Prinosem bude odpadnuti rozvodu VN ale pozor, ze ruseni tim nesnizite,
naopak musite mit odrusene svicky (pravdepodobne uz je ale mate) jinak bude
"veselo". Bohuzel se mi nepodarilo zjistit co presne mate za system
vstrikovani i zapalovani. Budu tedy predpokladat, ze RJ snima polohu kliky z
rozdelovace a podle toho se ridi vstrikovani a zapalovani. Dale budu
predpokladat ze civka neni jen civka ale i koncovy stupen v jednom ktery je
z jednotky buzen ttl pulzy a nejspise diagnostiku nema. Tim padem je mozne
tento modul koncaku a civky vyhodit ale mozna prijdete i o signal pro
otackomer takze budete muset nejak puzly pro nej generovat. Z ridici
jednotky Vam nejspise pujdou pulzy presne vhodne pro buzeni zapalovaci
civky, tedy s konstatni dobou plneni cca 2 - 3ms a presnym okamzikem zazehu,
tyto pulzy by mely mit nabeznou hranu dobu plneni pred predpokladanym
okamzikem zazehu a sestupnou v dobe zazehu. Pokud je to tak bude uprava
jednoducha nebot tyto pulzy se akorat musi rozdelit na sude a liche ale
rizeni predstihu za Vas udela RJ. Je tedy potreba do rozdelovace udelat
misto palce nejaky snimac ktery bud:

- bude snimat polohu 1. valce v horni uvrati a podle toho ridit nejaky KO
delici pulzy z RJ na sude a liche a temi budit listu, nevyhoda je ze muzou
byt potreba az 2 otacky motoru pri spousteni nez se toto zasynchronizuje a
je mozne poprve zapalit.

- bude snimat kdy jsou liche valce ve fazi komprese a podle toho pusti pulzy
pro liche valce a opacne poustet do sudych. Problem je ze snimac musi byt
dobre proveden aby byly spolehlive rozdeleny pulzy.

Pavel

P.S. sude a liche valce beru v poradi jak zapaluji nikoliv jak jsou v motoru
za sebou.