prepisovani RTC 6818A

Pavel pavel_t@centrum.cz
Středa Duben 21 13:01:18 CEST 2004

Ano kdysi jsem se s timto problemem setkal (myslim ze RTC byl trouchu jiny
typ), jako rychle reseni v pripade kdy baterka je jen na kratkodobe
preklenuti vypadku pomohl pullup mezi R/W a Ubatt a stejne tak pro CS. Nevim
jaky proud potece odporem ani jak by mel byt velky, to si prostudujte v
dokumentaci a promerte, mozna to bude dobre reseni.

Pavel

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@mailman.nethouse.cz
[mailto:hw-list-bounces@mailman.nethouse.cz]On Behalf Of Petr Simek
Sent: Wednesday, April 21, 2004 12:37 PM
To: [HWnews]
Subject: Re: prepisovani RTC 6818A

On Wed, 21 Apr 2004, Jiri Drozd wrote:

>    Zdravim konferujici,
> mam k 89C51 pripojene RTC 6818A (od Motoroly, je to starsi kousek ktery se
da
> najit skoro na kazdem 386 / 486 boardu). Zapojene je to podle schematu v
> priloze (doufam ze projde, neni moc velka). Problem je, ze obcas, kdyz
> zarizeni vypnu / zapnu, tak se mi zmeni cas v RTC, vyjmecne i nektere
hodnoty
> ulozene v jeho RAM. Stava se to sice pomerne zridka, ale rad bych tenhle
> problem vyresil. Ma nekdo nejaky tip?

Kdysi jsem mel podobny problem s pripojenou statickou RAM pod baterkou.
Myslim ze spociva v tom ze na sbernici se pri resetu  vyskytuje leccos
a muze dojit i k nahodnemu zapisu dat. Resenim by asi bylo nejak blokovat
zapisovaci signal aby do doby nez zarucene naskoci procesor nemohlo po
nabehnuti Ucc dojit k zapisu.