prepisovani RTC 6818A

Tom Mazouch mazouch@ica.cz
Středa Duben 21 12:37:10 CEST 2004

Jiri Drozd wrote:

>    Zdravim konferujici,
> mam k 89C51 pripojene RTC 6818A (od Motoroly, je to starsi kousek ktery se da
> najit skoro na kazdem 386 / 486 boardu). Zapojene je to podle schematu v
> priloze (doufam ze projde, neni moc velka). Problem je, ze obcas, kdyz
> zarizeni vypnu / zapnu, tak se mi zmeni cas v RTC, vyjmecne i nektere hodnoty
> ulozene v jeho RAM. Stava se to sice pomerne zridka, ale rad bych tenhle
> problem vyresil. Ma nekdo nejaky tip?

Mozna by nebylo od veci blokovat CS toho RTC pri nahozenym RESETu.
Jednoduchou metodu pouzivaly nektere klony TNC2 - NPN tranzistor, bazi
pres R na nRESET, emitor na nCS "privod" a kolektor na nCS RAM, resp.
tady RTC. Jo a samozrejme nCS pres nejaky R na +Vbat.
Kdyztak aspon ten odpor mezi nCS a Vbat, pokud tomu MCU verite, ze
neudela nejakou prasecinu pri pripojeni/odpojeni napajeni.

  TomM