Extremni modelarstvi

Šerých Jakub Serych@panska.cz
Pondělí Duben 19 12:07:41 CEST 2004

Nemam zkusenosti s modely, ale z padacku vim, co udela jen slabe dychnuti vanku nebo termiky v necekany okamzik. Kde ze byla ona stabilita letu, jindy tak hodneho era. Posun jednotky az desitky metru behem nekolika vterin - zadna mira. Kdyz jste kilak nad terenem a relativne sam ve vzduchu, cert to vem, ale pokud jste par metru nad zemi nebo ve skupine dalsich padackaru, muze to behem nekolika vterin skoncit moc nepekne.
A s takovymi eventualitami je proste potreba za letu cehokoliv vzduchem neustale pocitat, i kdyby to v 90% casu letalo velmi stabilne a umirnene. Rekl bych, ze spolehlive by se dal nejaky autopilotni system udelat u modelu tak od 500m vysky nad terenem, aby bylo dost casu na korekce krizovych situaci rucne.

Jakub Serych