TV mono -> stereo

Jiří Krul jkrul@seznam.cz
Pondělí Duben 19 09:51:06 CEST 2004

V rade pripadu neni problem udelat plnou stereo televizi sveho casu jsem mel
Siemense, ktery byl mono jen oproto, ze chybelo par soucastek, ale na DSP
bylo vse pripraveno stacilo jen doosadit. Zkratka navrzena byla jen stereo
verze a levnejsi mono se delala tak ze se vynechalo za 50Kc soucastek a cena
se snizila o 500Kc  :-(

----- Original Message -----
From: <mjfox@centrum.cz>
To: <hw-list@mailman.nethouse.cz>
Sent: Monday, April 19, 2004 9:44 AM
Subject: TV mono -> stereo

> Pratele,
>
> predesilam, ze je to mozna blby napad, tak se zdrzte kritiky.
>
> Mame televizi Thomson 21DG15ET (nebo taky TX807C), je sice mono, ale ma
dva reproduktory po stranach (16ohm/5W, paralelne propojene). Soucasti
navodu k pouziti je i podrobne schema. Mel jsem takovy napad, ze bych z ni
udelal polovicni stereo televizi - a sice ze by hrala stereo ze SCARTu (bud
ze stereo videa nebo z pocitace, pripadne DVD atd.).

> Chtelo by to jen par nepatrnych uprav:
>
> 1) misto mono integrovaneho zesilovace tam dat stereo integrovany obvod
>
> 2) nejakym zpusobem detekovat, ze je prepnuta na AV a prepnout kontakty
rele

> 3) vyresit ovladani hlasitosti
>
> Vzhledem k tomu, ze v te televizi se o vsechno (skoro) stara jeden
integrovany obvod, tak mam uz tak trochu vymyslene reseni: povesit
mikroprocesor (nejspis nejaky PIC) bud na prijimac D.O. (infracidlo
TSOP1333) nebo na seriovou komunikaci mezi tim hlavnim integracem a seriovou
EEPROM (8-pin, zrejme kompatibilni s 24C02). Predpokladam, ze se do te
pameti okamzite uklada aktualni predvoba, nastaveni obrazu a hlasitost
zvuku.

> Mate tip na nejaky elektronicky potenciometr/ regulator hlasitosti?
Pripadne pripominky k memu napadu?
> Dalsi vec, byl by nekdo ochotny poskytnout cast zdrojoveho kodu treba pro
PIC, ktery umi prijimat signal z dalkoveho ovladani?