[HWnews] Vypousteni meteosond ?

Pavel Kořenský pavel.korensky@dator3.cz
Pondělí Duben 19 01:02:30 CEST 2004

Web kamerky asi ne. Ale dají se koupit celkem maličké a laciné
fotoaparáty určené pro R/C modely. U nás je prodává třeba modelářská
prodejna PanAir.
Ale jak už jsem psal, není rozumné začít s maximální sondou.
Nejdřív by bylo vhodnější vypustit sondu jen s měřením teploty (vnitřní,
vnější), tlaku a s GPS přijímačem. Alespoň se ověří, že funguje přenos
dat na zem, dohledání sondy a zjistíme jak daleko uletí.
Nejsme v Nevadě, takže nelze vyloučit, že sonda vypuštěná uprostřed
České kotliny skončí v Rakousku, Německu nebo Polsku či Slovensku.

Zdraví PavelK

http://balloons.aero.und.edu/habp/project_4/airphotos.html

Fascinující série fotek pořízených na dvě 35mm kamery. Jedna směřuje k
zemi a druhá do strany. Pozor, stránka se načítá déle, fotek je hodně.

Zdraví PavelK