[HWnews] Proc (jak) by mela PWMka znicit motor?

Miroslav Sinko sinkomiro@rocketmail.com
Sobota Duben 17 20:42:51 CEST 2004

Riesenim by snad bola "filtrovana PWM". Teda medzi PWM obdlznikovy
vystup 0V/Umax a motor, zapojit filter. Osobne som to skusal s PC
ventilatorom:
- frekvencia PWM 1-20kHz (volit podla filtra, resp. filter podla
frekv.)
- filter som mal zapojeny ako v spinanych zdrojoch - 2 diody, tlmivka a
filtracny kond.
Elektricka ucinnost PWM ostava, rovnako sa strati piskanie motora. Na
druhej strane sa straca vyhoda velkeho mechanickeho momentu pri nizkych
otackach, co vsak pri ventilatoroch nevadi.

Davnejsie som sa hral aj s PWM (nefiltorvanou) regulaciou
komutatorovych motorcekov (vlaciky). Vysledky, co sa tyka mechanickeho
momentu pri nizkych otackach vychadzali najlepsie pri cca 100Hz. Nuz
ale motor sa hrial viac, ako je zdrave - viac ako pri linearnom
riadeni. Konkretne pre vlaciky je zrejme najlepsie 2-cestne usmernene
nefiltrovane napajanie...

miro