[HWnews] Proc (jak) by mela PWMka znicit motor?

Ivo Strasil istrasil@centrum.cz
Pátek Duben 16 20:57:25 CEST 2004

Ahoj,

pouzivame v podniku na ruznych primitivnich strojich, kde neni potreba
velka sila, steracove motory ze skodovek (jak z bazaru tak nove koupene).
Je to tak 1:1 pwm nebo napeti napevno a v zadnem pripade jsem
nepozoroval ani rychlejsi odchazeni tech pres PWM, ani nejake vyraznejsi
jiskreni komutatoru. Zezacatku jsem tem motorkum neveril, tak jsem dva
kousky dost dukladne mucil a zrovna na jiskreni jsem se zameril.
Reprezentativni vzorek to moc neni (5ks), ale jede to cca 2hod denne a
problemy
nejsou. Frekvence pwm je jak kde 60-120 Hz.

Zdar
Ivos