[HWnews] Vypousteni meteosond ?

Pavel Kořenský pavel.korensky@dator3.cz
Pátek Duben 16 19:55:19 CEST 2004

No, na ten vysílač bych moc nespoléhal. <BR>
Klasické meteosondy (starého typu) jsou dělané na principu toho, že je
to laciné a pokud to někdo najde a vrátí, tak dostane nějakou kačku.
Pokud by měla být sonda dohledatelná (což je žádoucí, zejména pokud je
vybavena fotoaparátem a sofitsikovanější elektronikou), tak musí mít na
palubě GPS a posílat na zem svojí polohu. A na to by asi starý vysílač
nestačil.<BR>
Běžně se to řeší tak, že sonda má na palubě nějaký lacinější ruční
dvoumetr a modem pro přenost dat přes transceiver. Zároveň to taky něco
pípá a radioamatéři v širém okolí mohou zkoušet, zda to chytí.<BR>

Zdraví PavelK