[HWnews] OT - komunikacni protokol

Pavel pavel_t@centrum.cz
Pátek Duben 16 15:28:32 CEST 2004

Muzete trosku vice specifikovat co myslite tim "Pokud nebudou definovane
odezvy na RS485, taksi jaksi nedovedu predstavit implementaci systemu
prikaz-odpoved." ?

Zatim zarizeni ktere maji implementovan Spinel funguji prave na principu
dotaz-odpoved, je definovana i automaticky vysilana zprava ze zarizeni
"slave", kterou vyuziva modul Quido.

Mozna je potreba pripomenout filozofii se kterou byl Spinel vyvijen, jedna
se o protokol verejny (od zacatku byl uvazovan jako verejny), jeho
specifikace je dana skutecne jako urceni tvaru dat. Zatim je definovano
nekolik zakladnich formatu, dalsi jiste pribudou treba prave podle potreb
aplikace na urcitych fyzickych vrstavach pokud nepujde pouzit stavajici
formaty. Byl vyvinut zejmena pro potreby zarizeni firmy PaPouch s.r.o. a na
zaklade dlouholetych zkusenosti nejen s nasimi protokoly ale pri jeho vyvoji
bylo prihlednuto k sirsim moznostem a to nejen proto, ze ma byt verejny ale
i proto, ze sami nevime jake pozadavky budou mit nasi zakaznici zitra natoz
za rok ci dele. O rozsireni moznosti protokolu nekym jinym nez firmou
PaPouch je tez psano v popisu protokolu.

Vyvoj se nam urcite zaplatil v zakazkach a jako jeden z vyvojoveho tymu budu
jen rad pokud bude Spinel slouzit i nekomu jinemu nez jen nam a nasim
zakaznikum a myslim, ze to neni jen me prani.

S pozdravem
Pavel Tatar

Papouch s.r.o. - www.papouch.com
tel/fax +420 267 314 268 - 9