[HWnews] Vypousteni meteosond ?

Jirka zaloha@volny.cz
Čtvrtek Duben 15 19:53:46 CEST 2004

Jiří Krul napsal(a):
> Jeste jedna poznamka, na posledni pouti na ktere jsem byl prodavali ponekud
> prerostle poutove balonky cca 1m3 coz tak zhruba odpovida meterologickemu
> balonu, zajem velky. Fakt myslite, ze je kupovali autorizovani piloti balonu
> :-))).

Přátelé,

jakkoliv já jsem dosti zásadním odpůrcem zákonů a podobných nesmyslů
(zejména v této zemi), tak je obvykle velmi vhodné vzít do hrsti zdravý
rozum.... Věc typu pouťový balónek (jakkoliv velký) velmi pravděpodobně
praskne dřív, než stačí dosáhnout určité výšky a i kdyby ne, tak je to
pouze kousek tenkého latexu a možná provázek.

Pokud ovšem ponese krabici se sondou, dostáváme se "krapet" jinam...
Letecké turbíny jsou pokud vím testovány na střet s ptákem určité
hmotnosti, ale už asi ne na střet s nějakým kovovo-plastovo-nevímjakým
bastlem. A že by si normální člověk chtěl vzít na svědomí ohrožení
eroplánu (znova opakuju, nejde o zákon, ale o zdravý rozum), to moc
nechápu......

Toť vše.

Jirka