[HWnews] Precizni napetim rizeny zdroj proudu ?

Jiří Krul jkrul@seznam.cz
Čtvrtek Duben 15 09:47:10 CEST 2004

Vcera jsem se pokusil takovy zdroj proudu nakreslit, snad to neni totalni blbost. Otazka je jaky OZ bude nejvhodnejsi a ani teni T si nejsem prilis jisty.

 Nejak se mi to nedari vyexportovat z Protelu do Gif  snad to k necemu bude

----- Original Message -----
From: "Pavel Novotny" <novotny.pp@atlas.cz>
To: <hw-list@mailman.nethouse.cz>
Sent: Friday, March 26, 2004 11:35 AM
Subject: Re: [HWnews] Precizni napetim rizeny zdroj proudu ?

Radeji popisu konretni aplikaci, ono uz je zase vse jinak, myslim, ze to rekne vse o pozadavcich, ktere jsou uz snad konecne, za posledni tyden se 3x zmenily.

Delame na zarizeni pro mechaniku zemin, respektive pro testovani zemin. Zdroj proudu, potrebuji do sekce pro urcovani eletrickeho odporu vzorku, vzorek muze byt teoreticky jak smes zelezneho proachu o odporu v radu mOhmu tak kremicity pisek o odporu radu stovek MOhmu i vice, ale to uz neresime. (Pracoviste je vybaveno TeraOhmetrem s 1pA 1000V).
Posledni specifikace rika, ze nejnizsi rozsah by me byt 100Ohmu a nejvyssi 100M. Mereni 4 vodicove, napeti mereno 21-bit ADC (1ppm/C)
Horni mez proudu je uz jen 10mA a dolni 10nA. Jak to tak vidim bez relatek to nepujde. Pokud k rizeni pouziji 12bit DAC, ktery mam volny, tak je rozsah 10mA - 2,5uA a budu muset resit zdroj 10nA i kdyz idealni by bylo aby obvodem teklo 10nA pri DAC=0. Rychlost nic moc teoreticky max 100 meresi /s pro informativni a 1/s pro kalibracni mereni.(vzorek je vystaven tlaku a meri se zneny vlastnosti v zavislosti na tlaku )

How