[HWnews] Re: krimplovani PC pinu klestemi ProsKit 6PK-301U

hwnewskonference hwnewskonference@seznam.cz
Středa Duben 7 20:26:46 CEST 2004

Dle rady jsem si zakoupil nove krimplovaci kleste HT-202B (oznacene v GM
jako 731-169). Zrejme jsem natvrdly nebo totalne neschopny, ale krimplovat
se mi ani s nimi piny na PC konektory nedari:
1. do pozice k tomu urcene (oznacene jako D-Sub 26-28) pokud vlozim pin jako
V do V, potom neni jak krimplovat. Pokud bych chtel vlozit jako A do V, tak
tam pin preci nejde namacknout. Musel bych ho predem zdeformovat. Timto
zpusoberm jsem take dosahnul sveho nejlepsiho krimplu :), ale nejdrive to
znamenalo packy na buzirku trochu stahnout k sobe a po-te teprve krimpovat.
Co je ovsem nejhorsi, nejdulezitejsi krimpl, ktery ma zajistit vodivy spoj,
je tvoreny lehkym dotykem obou pacicek k sobe, vubec se nezamacknou dovnitr,
jako u profesionalnich krimplu :(
2. nabyl jsem dojmu, ze kleste jsou pouze pro znacne prurezy kabelu -
testoval jsem to na kabliku k napajeni disketove mechaniky, odhaduji Cu 0,5
mm2 a tam si kleste ani neskrtnou resp. nekrimplnou ... :)

Nemohl by mi nekdo postup ve trech, ctyrech fazich nafotit ? Ke klestim
6PK-301U jsme si koupil PFH/PSH konektory, takze ty uziji, k temto bych si
take mohl koupit najake konektory a piny, ale to bych mel za chvili cely
sortiment krimpovacich klesti z nabidky GM, ale PC konektory bych krimpovat
stale nemohl :))

Panu Rottovi dekuji za nabidku skoleni, jsem bohuzel do konce kvetna mimo
Prahu, jinak bych prilezitost urcite vyuzil ...

Hezky den, Simon Cihelnik

-----------------
Zasadni otazka: ktere piny temito klestemi krimpujete?

Kleste 6PK-301U (731-179 dle GM) jsou urceny pro piny PFF02-01F(G) podle
znaceni GM, tedy pro zamkove konektory typu PSH.
Pokud tyto kleste pouzijete na piny KONPC-SPK-PI (klasicke cerne pocitacove
konektory bez zamku) pak je rozdrtite, nebo v nejlepsim pripade zohybate.
Pro tyto piny jsou urceny kleste EWZ202B (731-169 dle GM).

Ale chyba bude zrejme i ve vasi technologii - piny se samozrejme krimpuji
naraz - jak oholena cast vodice, tak buzirka.
Pokud je v klestich nejak posouvate, zdeformujete nebo v horsim pripade
odstrihnete jiz nakrimpovanou cast. Podivate-li se na profil celisti
zblizka, zjistite, ze ma cast na mensi plisky, drzici vodic a cast na vetsi
plisky, drzici izolaci.

Pokud by byly nejake problemy, muzeme udelat skoleni u mne v dilne -
krimpovacich klesti a pinu ty mam nespocetne :-))
--
Rt