[HWnews] neznámá součástka v zapalovači výbojky

VA Elektronik - Andel Vladimir ing. vaelektronik@mirnet.cz
Neděle Duben 11 12:26:43 CEST 2004

Teď tady řeším měnič se zapalovačem pro miniaturní 18W metalhalogenidovou
výbojku. V zapalovači je VN trafo, sekundár v sérii s výbojkou, před VN
trafem blokovací kond proti zemi. Když je na výbojce víc než 150V, přes
tyristor se vybíjí kond do primáru VN trafa a na výstupu to dává celkem
slušné jiskry (píšou tam 4 KV, ale umí to víc). Jenže v originálu tam Amíci
mají místo tyristoru nějaký rychlý spínací prvek, který při 200V sepne za
cca 100ns a v impulzu 10us spíná 30A. Je na tom K2200F023, pod tím B3 a logo
(v příloze). Google mi nic nenašel. Dá se něco podobného někde sehnat?
Tyristor s diakem, kondem, odporovým děličem a se zenerkou (aby to nežralo
po zapálení když to jede z baterek) se mi zdá dost složité a ještě ten 1A
tyristor se nějak za 10 us nestíhá rozepnout.
Anděl