[HWnews] FPGA

jiri@bezstarosti.cz jiri@bezstarosti.cz
Pátek Duben 9 10:06:42 CEST 2004

Takze na vstup budete zrejme potrebovat hodne rychle ADC ? Takove se daji
vzit napriklad zde:
http://www.maxim-ic.com/
a dokonce Vam, tedy podle okamziteho smeru a sily vetru, poslou i vzorky,
takze se Vam vyvoj  pri trose stesti nemusi ani moc zbrzdit, shanenim
vhodnych prevodniku. Nektere jsou opravdu pekelne rychle, ale posoudit jak
rychle a s jakym rozlisenim to opravdu potrebujete (nekdy se pri vyvoji
zjisti, ze puvodni pozadavky byly zbytecne prisne), to budete muset jiste
sam, stejne jako jestli tohle je nejlepsi cesta k vysledku - nakonec o tom
je vyvoj. Osobne bych takovy puls zkusil nabrat pomoci rychlych ADC do FPGA,
tedy do pameti a pak ty vzorky do PC vysypal pro zpracovani, tedy v pripade,
ze se ty pulsy neopakuji prilis rychle a mam sanci si nejaky cas mezi nimi
vzdycky ta data dopravit do PC a az tam je dukladne zpracovat, nebo pokud
neni potreba posbirat uplne vsechno atp. V podstate by se tak postavil
digitalni osciloskop s vystupem dat do PC. No a samo to muze na zaklade tech
vzorku v prubehu samplovani ty pulsy i v realtime "rekonstruovat" podle
nejake vhodne logiky/matematiky ke zpracovani, tedy jaksi je mene narocne
nez v PC zpracovat rovnou a sup s nimi ven s nejakym co mozna minimalnim
zpozdenim, pricemz se treba prenesou do PC jen nektere, ale v realtime se
rekonstruuji vsechny.

Takto by ta uloha nemusela byt az tak slozita, ale z tech frekvenci bych mel
prece jen uz trochu strach a tak by asi bylo fajn to nejprve napsat a pak se
teprve podivat, jak to jake FPGA stihne (jake vysly casy po prekladu) a az
podle toho hodnou soucastku koupit, kdyz uz budete vedet lepe, co by to taky
mohlo stihat a zda je vubec vhodne o takovem zpracovani timto smerem
uvazovat - tohle Vam ja ale fakt nepovim, na to sem dost zelenej, to
priznavam :).

Pokud jste jeste s Xilinxy nemel co do cineni, pak si stahnete z webu Xilixu
Webpack (zdarma) a pak si prostudujte materialy, prikladne ohledne
pozadovaneho VHDL, ktere na webu docela snadno vyGooglujete :). No a prvni
vec je vzit si nejaky priklad a zacit mu ublizovat.

Polozena otazka je opravdu siroka, mozna by stalo za to ji resit dale po
castech, tedy pokud je to potreba. Tedy nejprve jak zacit s temi
programovatelnymi obvody, pak jak co k nim pripojit, jak je konfigurovat a
pak otazky ohledne uz rozdelaneho VHDL a pote ohledne komunikace s PC atd.

Jinak to prosim berte tak, ze Vam radim z pohledu generala, ktery takovouhle
analogove digitalni bitvu s casem jeste nezazil, takze bych se ani nedivil,
kdyby me nazory nejaky ostrileny kozak rozstrilel na mraky padnymi argumenty
:). Tohoto rizika jsem si opravdu vedom a mozna bych tedy do toho nemel ani
tolik kecat, ale nakonec kdyz to neni o politice, tak se to tady snad snese
:).

--
Jiri Bezstarosti