[HWnews] adsl ?

Serých Jakub Serych@panska.cz
Čtvrtek Duben 8 15:52:35 CEST 2004

Ne, ja jsem mluvil o beznem domacim pripojeni. Za beznou vec povazuji napriklad aktualizaci antiviru nebo stazeni patchu pro windows. Oboji jsem chtel delat u znameho pomoci jeho GPRS. Slo o stazeni cca 15MB dat, tady zadna zavratna velikost a po cca dvou hodinach snazeni s rychlosti sotva odpovidajici modemu na analogove lince a mnohonasobnych vypadcich spojeni jsem to vzdal, vzal pocitac do auta, odvezl domu na ADSL a za cca 6 minut bylo nahrano. A to bylo v Praze s ukazkove silnym signalem. Jak to pak musi vypadat v mistech s horsim prijmem.

Myslim, ze jabka s hruskami si bohuzel (samozrejme vinou regulovane-monopolizovanych cen v telekomunikacich a lokalni nedostupnosti ADSL) plete pul naroda. Jinak by nebylo mozne, abychom v CR meli naprosto zvraceny pomer vyuziti ADSL a GPRS - to okolni Evropa samozrejme nezna.

GPRS je samozrejme bajecna technologie, ale je celkove koncipovana na pripady, kdyz se chci s notebookem svalit pod borovici v Boubinskem pralese a odtamtud delat svoji praci, ale na bezne pevne pripojeni stovek a tisicu domacnosti s dostupnym "dratem" neni mobilni technologie zrovna ta prava volba. Z toho take vyplyva vetsina problemu GPRS pripojeni. Proste to na takovy napor neni stavene.

Jakub Serych