[HWnews] ASM51

Evzen Horna ehorna@vision.cz
Úterý Duben 6 13:20:55 CEST 2004

Preji hezky den,

 v noci jsem psal ASM na AT89C4051 a prisel jsem na neco, co mi nejde do
hlavy. Zajimalo by me jaky je rozdil mezi napr. AR0 a R0, samozrejme pri
USING 0. Jemi jasne, ze se pri prekladu pouziji jine instrukce, ale ve
vysledku by se mel pouzit byte 00h RAM, kde je umisten registr R0. Alespon
jsem si to dosud myslel. Nepouzivam to casto, ale tam, kde jsem to musel
pouzit, to vzdy fungovalo. Dle simulatoru tomu tak je. Vcera jsem si pri
ladeni nechaval posilat nektere hodnoty v danem miste programu na seriovou
linku a zjistil jsem, ze pri pouziti R0 to bylo v poradku a z AR0 lezlo neco
jineho. Muze mi nekdo prosim prozradit, kde delam chybu?
Konkretne slo o
CJNE A,AR0,XXX
Vyresil jsem to sice pres
XRL A,R0
JNZ XXX,
ale stejne by me zajimalo vcem delam chybu, treba proto, ze se primemu
adresovani nekdy nelze vyhnout.

Predem diky za odpoved

Evzen Horna