[HWnews] Re: Videokazeta s nek. smyckou

Jaroslav Lukesh lukesh@seznam.cz
Pondělí Duben 5 08:07:09 CEST 2004

Pukis wrote:
> Zdravím,
> napadá mě jen smyčka mezi kotouči, ale to nemůže mít půl hodiny.
> Můžete mi podrobněji napsat jak zrealizovat delší časy.
> Jinak nevím jak bych to řešil, musel bych nahrát celou délku kazety,
> pak ji přetočit a nahrávat znovu (ale ta dlouhá prodleva při přetáčení).

v konferenci to může zajímat víc lidí, tak aby se dalo v budoucnu
vyhledávat, kw: nekonecna smycka pasku, nekonečná smyčka pásku, endless tape

POkud neuděláte úpravu navíjecího kotouče, tak se dá použít pouze kratší
smyčka. úprava spočívá v odfrézování přibližně poloviny šířky tak, aby
výsledný tvar v řezu byl zhruba tento: -u
přičemž ta krajní strana (tady pravá) toho vzniklého zářezu bude o něco
menší a ta  rovná plocha bude mít asi polovinu šířky. Pak se dá použít i
podstatně delší smyčka. Tyto úpravy navíjecího kotouče se dělaly u
kotoučáků, kde střed se udělal komplet nový ze dřeva, vyleštil a bylo. U
navíjecího kotouče na video to možná bude horší, neboť si nedovedu
představit jeho komplet udělání v domácích podmínkách.

Než se navine pásek na kotouč, musí se jeho jeden konec (pár cm přeložit
do úhlu 90 stupňů tak aby čouhal ze spodku navinuté cívky. Jestli se má
přeložit dolů a doprava, nebo nahoru a doprava (pokud zářez máme
vpravo), si bohužel nepamatuji, musíte nad tím popřemýšlet nebo
vyzkoušet. Při zatáhnutí za čouhající konec musí pásek jít zlehka vytáhnout.

Při lepení smyčky dávejte pozor kde máte aktivní vrstvu pásku.

Tloušťka navinutého pásku určuje, jakou silou bude pásek vytahován.
Jelikož videa jsou na toto hodně citlivé, čím menší bude obvodový rozdíl
navinutého pásku a prázdného kotouče, tím lépe. Tedy čím větší kotouč,
tím více pásku se na něj vleze. Moc ale ne, ale jen několik mm tloušťky.

--

Jaroslav Lukeš

--
Tento e-mail nemůže obsahovat VIRY
jelikož nepocházi z virózního systému M$ Windows!