RE: [HWnews] Měření signálu 4..20mA

jiri@bezstarosti.cz jiri@bezstarosti.cz
Pátek Duben 2 09:46:31 CEST 2004

Zdravim.

Se vezme PIC a je vymalovano :). Puvodne zminene obvody pro mne prakticky
prestaly existovat, protoze pokud nemohu propojit zeme, je to ve spouste
pripadu akorat tak na 123 :).

Zmerit napeti PICem je pohoda a 10bit ADC, ktery novejsi PIC bezne obsahuji,
vetsinou dobre staci. Navic si mohu prepocitat co jak potrebuji, takze muj
posledni voltmetr s vystupem na 4 mistny LED display, ma moznost si zvolit,
aby se 1V na vstupu zobrazoval jako 1000, 2000, 5000 a desetinna tecka se
jen jumperem propoji, kde ji zrovna chci. Protoze mam na vstupu operak a
trimry k dostaveni, da se nastavit takove meridlo presne a mohu rici, ze
kdyz jsem jej zkousel s drahym voltmetrem porovnat, jely krasne spolu v
celem rozsahu. Na druhou stranu je to ale zalezitost za co nejnizsi cenu,
takze clovek by tomu klidne i ledacos odpustil, z cehoz vychazi i co
nejjednodussi mozne zapojeni - spousta aplikaci nevyzaduje buhvi jak vysokou
presnost ani nahodou a naroky lidi casto byvaji znacne predimenzovane -
kolikrate jsme to uz videli i zde v konfere.

BTW, kdyz se to trosku rozumne navrhne, nemusi ani reference byt nijak
presna ohledne hodnoty napeti, staci kdyz to napeti jen dobre drzi :). Dale
to ma vyhodu v tom, ze pokud k tomu hopnete jeste prevodnik na RS232C
urovne, zapichnete si do panelu kabel od seriaku PC a muzete si kreslit
treba prubehy mereni za cely den atp. Dale muzete treba pridat cudliky a
hodnotu si treba nekde zasavit a vubec delat ruzna kouzla, ktera lze bez MCU
delat jen za cenu zbytecne slozitosti zapojeni - tady je to stale totez, jen
se prepise program a ten neni v techto pripadech zadny des :).

Porad rikam, ze co si clovek neudela sam, musel uz udelat jedine brouk
Pytlik a bohuzel se stava cim dale casteji, ze s nekym nekolik dni
telefonujete o jeho zarizeni, ktere mate nekam pouzit (jako soucast) a pak z
nej za ty dny telefonovani vyleze: "No jo, je v tom mala chybicka !" - to
fakt dokaze dojmout, zvlast kdyz tech nekolik dni o tom presvecujete a
presvecujete a porad slysite "To neni mozne, opravdu ne !" :).

--
Jiri Bezstarosti