[HWnews] Amatersky snimac na kabel k zapalovaci svicce

Pavel pavel_t@centrum.cz
Pátek Duben 2 09:31:01 CEST 2004


No dost uz tady bylo receno zatimco ja spokojene spal :-}

Nejedna se o 2.9i rv. 92 - 98 ? Potom mate lambda sondy 2, pro kazdou radu
valcu 1, jsou hned za motorem resp. za hlavami, jsou jakz takz pristupne ze
shora vcetne konektoru. Jak jiz napsal p. Vicek, zmerit je muzete
multimetrem nebo lepe osciloskopem, pokud je v poradku RJ i lamba pri teplem
motoru na ni namerite cca 0.9V a pri pridani plynu by melo napeti na chvilku
vylezt a pote se ustalit, pri ubrani poklesnout a opet ustalit. Toto by melo
platit pro cely rozsah otacek i kdyz na volnobeh muze napeti kolisat.
Protoze ale nejspise bude nekde problem techto idelanich vysledku se
nedoberete, spise se orientujte podle toho jestli se napeti hybe, hodnoty
budou ale jine.
Protoze mate cerne vsechny svicky a tim bohatou smes pro vsechny valce,
musely by byt vadne obe sondy takze spise bude chyba jinde. Zkuste prisavani
vzduchu, postup uz tu byl popsan. Dalsi velmi pravdepodobna chyba muze byt
snimani teploty motoru, studeny motor musi mit smes obohacenou (sytic) a
pokud RJ ma signal o teplote ktery se sice meni ale v mensim rozsahu
nepovazujeto za chybu cidla ale za skutecnou teplotu (nektere RJ i tento
stav vyhodnoti jako chybu). Cidlo hledejte nekde u hlavy kde je vystup
chladici kapaliny do chladice, hodnoty bohuzel nevim ale muzu je zkusit
zjistit. Dalsi co ovlivnuje slozeni smesi je hmota vzduchu, tento snimac je
nekde mezi filtrem a skrtici klapkou. Dalsi moznosti je spatny redukcni
ventil udrzujici tlak v palivove soustave resp. na vstrikovacich ventilech,
tyto ventily jsou spojeny "potrubim" na jehoz jeden konec je napojen privod
od nadrze (cerpadla a filtru) a na druhem je redukcni ventil a zpetne
potrubi do nadrze. Redukcni ventil je spojen se sacim potrubim a udrzuje
konstanti rozdil tlaku nad a pod vstikovacim ventilem, pokud je toto spojeni
vadne (byva to hadicka) je mozno, ze davka paliva je velka a elektronika ji
podle lamby jakz takz omezi ale stale je to malo. No a kdyz tak ctu o oleji
ktery mate v motoru jiz nekolik let tak kdy jste naposledy menil palivovy
filtr (cca 30.000km) a vzduchovy (cca 10.000 - 20.000km)?

Problem muze byt v cidlech, v "lepsim" pripade v kabelazi a v horsim v RJ.

Jo a co kontrolka self diagnostiky motoru, ta "mlci"?

Jeste k tomu oleji i kdyz nejspise nema na zavade podil, doufam, ze jste to
psal jen z titulu 1.4. a nemyslel vazne. Vetsinou se zivotnosti oleju
udavaji takto - v original baleni 5 let od vyroby do naliti do motoru, max.
2 roky v motoru nebo cca 5.000 - 20.000km (zalezi na oleji i motoru a
provozu). Existuji samozrejme oleje Long Life majici tyto intervaly (zejmena
km, casove to je stejne, pocita se s motorem ktery jezdi denne) mnohem
vetsi.

Pavel

P.S. Omlouvam se za OT ale skoro kazdy tu mame automobil a sklon zkusit se
na to podivat sam nez to dame "odbornikum" do servisu a krome toho se stale
tocime kolem elektroniky.



-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@mailman.nethouse.cz
[mailto:hw-list-bounces@mailman.nethouse.cz]On Behalf Of Petr Simek
Sent: Thursday, April 01, 2004 10:15 PM
To: [HWnews]
Subject: RE: [HWnews] Amatersky snimac na kabel k zapalovaci svicce


On Thu, 1 Apr 2004, Pavel wrote:

> Jinak jednodussi metoda jak odhalit nepalici valec je pro motory bez
> katalyzatoru odpojovani jednotlivych kabelu (bacha ze po odpojeni zacne
> kabel "kopat"), ten valec u ktereho se odpojeni na chodu temer neprojevi

Vyzkousel jsem tuhle metodu, bohuzel pri odpojeni se projevuje se vsech
6valcu, takze mereni osciloskopem asi provadet nebudu.

> pali blbe. U vicebodoveho vstrikovani je lepe odpojovat vstrikovaci
ventily,
> nikdy (vyjma poruchy ale i to by melo byt maximalne osetreno) nesmi dojit
k
> situaci kdy je do valce dodavano palivo ale neni spalovano. Pokud je
> rozdelovac, kabel i svicka v poradku je problem nekde jinde - u
karburatoru
> nebo jednobodu to bude neco mechanickeho a u vicebodoveho vstrikovani to
> muze byt i vstrikovanim pro jeden valec, dost velky bordel dokaze udelat
jen
> blby kontakt na ventilu...
>
> Mozna kdyz napisete jak a u ceho se zavada projevuje, pomuzeme Vam s
> diagnostikou.

Diky za rady, zapalovani zda se zapaluje. Jedna se o 6ti valec Ford
Scorpio a na mereni emisi neprosel pro nekolika nasobne prekroceni
uhlovodiku. Pri chodu naprazdno ma dost neklidny chod, otacky drzi,
najednou poklesnou, pak to automat 'dozene' takze malinkko vyleti a pak
zase chvili drzi a tohle se opakuje v intervalu 5-15 vterin. Po odpojeni
zapalovani kazdeho valce je znat lehky pokles otacek ktery automat po 1-2
vterine vykompenzuje. Pri pridani plynu dojde na 1-2 vteriny k poklesu
otacek a po te teprva vylitne do otacek. Napada Vas neco ? Od motoru
vede X snimacu a dratu ktery ani nevim k cemu jsou. Co jsem nasel a poznal
jsou svicky a vtrikovaci ventily.

> Pavel

S pozdravem

*------------------------------------------------------------------------*
|                          Petr Simek   APS JU                           |
|                             psimek@jcu.cz                              |
*------------------------------------------------------------------------*





Další informace o konferenci Hw-list