[HWnews] CLIP dekoder

Marek Peca marek@tynska.cuni.cz
Čtvrtek Duben 1 19:28:13 CEST 2004

> Poradte jak vyresit dekodovani CLIP informace z analogove linky?
>
> Myslim, ze Telecom posila (pokud je aktivovano a zaplaceno) CLIP
> DTMF+FSK, no ja bych potreboval to dostat do PC, aby mi to
> logovalo.
>
> Takze budto nejaka karta, anebo externi krabicka se seriovym
> portem a nejakej programek do PC?
>
> Anebo ani ta krabicka neexistuje a pak tedy nejaky prumyslovy
> jedno CHIP, zna nekdo?

Tak asi tak pred tejdnem jsem to sem docela podrobne psal (nadpis
mailu neco jako "SMS na pevne lince").

Pokud vam nejde o vsem normam odpovidajici seriozni dekoder, ale o
bastleni a hrani si s cisly volajicich, udelejte si dekoder Bell-202
(mozna je to ta druha norma, ted nevim). Je to FSK, ne DTMF.

Muzete snad bez upravy pouzit modemy pro packet-radio, nejhezci je
asi zapojeni pasmova propust->monostabilni klopny obvod->dkeoder. To
pripojte na seriak 1200b/s a mate vymalovano. Taky se pouzivaly ruzne
proflakle integrace, jako XR2206 (pokud jsem si nespletl cislo
dekoderu s generatorem), ale vzhledem k tomu, jak malo period FSK je
na 1 bit, bych daval prednost tomu MKO (567 to nezvlada, zkousel
jsem).

(Pozn.: nezkousel jsem, takze kdyz vam to zabije rybicky v akvariu,
nemejte mi to za zle.)

Zdravi MP